Novice

Koronaizkušnje: Cvetoč posel zrase le iz "zdravih sadik"

Tokrat predstavljamo zgodbo spletne trgovine Cvetilnik.si, ki se ukvarja s prodajo posebnih vrst gomoljev in čebulic za cvetoče rastline ter ročno izdelanih glinenih loncev.

Koronaizkušnje: Cvetoč posel zrase le iz

Tokrat predstavljamo zgodbo spletne trgovine Cvetilnik.si, ki se ukvarja s prodajo posebnih vrst gomoljev in čebulic za cvetoče rastline ter ročno izdelanih glinenih loncev. Pogovarjali smo se z lastnikom spletne prodajalne Cvetilnik.si, Tadejem Podgrajškom, ki mu je uspelo zapolniti vrzel, ki se je pojavila na našem trgu, ponudbo visoko kakovostnih gomoljev in čebulic posebnih vrst cvetočih rastlin.

Cvetilnik.si je bil osnovan z namenom ponuditi kakovostne gomolje in čebulice posebnih vrst cvetočih rastlin po sprejemljivi ceni ter postati sinonim za vzgojo cvetja. V želji, da bi svojim strankam ponudili vse na enem mestu, so v svoj nabor izdelkov dodali tudi ročno izdelane glinene lonce, gnojila in substrate, v kratkem pa bodo dodali še vrtnarske rokavice ter druge izdelke, ki so potrebni za kakovostno vzgojo rastlin.

Ne le za lepši dom ali delovni prostor, temveč tudi za sprostitev

Zgodba Cvetilnika se je rodila v lanskem letu. Z vzgojo cvetočih rastlin so se ljubiteljsko ukvarjali že nekaj časa in na trgu so zaznali primanjkljaj kakovostnih gomoljev in čebulic. Spoznali so, da v Sloveniji po sprejemljivih cenah preprosto ni mogoče kupiti posebnih vrst dalij oziroma gomoljev in čebulic drugih cvetlic vrhunske kakovosti. Osebna izkušnja in večkratno razočaranje nad ponudbo večjih trgovskih verig sta botrovala temu, da ljubiteljem cvetočih rastlin ponujajo kakovostnejše gomolje in čebulice. Po daljšem spremljanju dogajanja na globalnem in domačem trgu so ugotovili, da je zanimanje za vzgojo cvetočih rastlin v Sloveniji veliko. Zavedajo se, da je vzgoja cvetočih rastlin velika strast številnih Slovencev. Ciljna skupina so tako vsi, ki se jim zdi pomembno, v kakšnem okolju živijo in delajo. Njihovi izdelki pa niso namenjeni le za ureditev doma ali delovnega prostora, ampak se posameznik ob vzgoji cvetočih rastlin tudi sprošča in tako izboljša svoje počutje.

original 60938ad473626_cvetilnik_01.jpg

Pozitivni odzivi strank so največja motivacija

Najbolj jih osreči, ko od zadovoljnih kupcev prejmejo pozitivne odzive. "Nič ni lepšega kot prejeti zahvalo za lepo zavite pakete ter prejemati slike, kako lepo rastline uspevajo in polepšajo dan našim strankam," pravi naš sogovornik, ki v poslu prisega na kakovost, prilagodljivost in ustrežljivost. Kljub temu, da ponujajo gomolje, čebulice in koreninice vrhunskih dobaviteljev, ki imajo jamstvo rasti ter dolg seznam certifikatov kakovosti, še vedno opravijo temeljit pregled vseh in brez pomislekov odstranijo take, za katere ne morejo jamčiti z vso gotovostjo. S svojimi kupci želijo biti iskreni in tako jim uspe vzpostaviti pristen in dolgoročen odnos.

Izzivi, s katerimi so se spopadali in jih uspešno rešili

Vsak posel ima svoje operativne težave in omejitve. Pri Cvetiliku so se spopadli predvsem z izzivom, kako zagotoviti primerno hrambo čebulic in gomoljev, da bodo ti ohranili svojo kakovost. Zato so morali najprej poskrbeti za ustrezno tehnično opremo in kontroliran prostor, v katerem stalno merijo in zagotavljajo primerno temperaturo, vlago in zadosten pretok zraka na kubični meter prostora. Drug velik izziv, s katerim so se spopadli že na začetku poslovanja, je bilo dejstvo, da je, kot pravijo, posel, ki so se ga lotili, razmeroma "kapitalsko intenziven". Postavljeni so bili pred dejstvo, da je večina naročil omejena na izjemno visoka minimalna naročila. Kar pa je v začetku, ko se uveljavljaš, zelo težavno in hkrati tvegano.

Tretji izziv, s katerim pa se dnevno spoprijemajo, so težave pri pošiljanju loncev z dostavno službo. Okrasni cvetlični lonci so namreč ročno izdelani iz naravne italijanske gline in so precej lomljivi. Dostave službe pa, resnici na ljubo, s paketi ne ravnajo vedno najbolj previdno.

original 60938ad3f15f3_cvetilnik_02.jpg

Lasten nasad cvetlic je eden od pomembnejših ciljev

Širitve se v Cvetilniku lotevajo postopno in premišljeno. Nikakor ne želijo prehitevati po desni. Zavedajo se stanja na trgu in tako tudi pristopajo k razvoju. Zastavili so si tri strateške točke. Trenutno se najbolj posvečajo uresničitvi prvega zastavljenega cilja, to je razširitev nabora izdelkov. V ponudbo bodo vključevali nove visokokakovostne izdelke vrhunskih blagovnih znamk. Nadalje se želijo razširiti tudi na nekaj specifičnih tujih trgov, hkrati pa nameravajo vstopiti tudi v veleprodajo in tako svojim strankam ponuditi svoje izdelke v širši mreži trgovin in jih tako narediti še bolj dostopne.

Četrta, a najpomembnejša strateška točka, ki pa je bolj dolgoročna, pa je lasten nasad cvetlic. Po vzoru iz tujine si želijo tudi sami ustvariti čudovita cvetlična polja poleti in pomladi cvetočih cvetlic, namenjenih tudi kot rezano cvetje.

Pandemija je prinesla tudi edinstvene priložnosti

Če se spuščate v posel, delajte dolgoročno, svetuje Tadej Podgrajšek. Kratkoročna dobičkonosnost s cenenimi izdelki nikoli ni ter ne bo pretehtala dolgoročnega pristopa h kakovosti ter gradnji blagovne znamke. Tako svojih strank ne boste obdržali. Pandemija novega koronavirusa je svetu prinesla val morebitnih sprememb ter razkrila nekatere cinične lastnosti družbe in oseb na individualni ravni. Prinesla je potrditev, da je s primernim pristopom in zanimanjem večino vseh opravil in nakupov mogoče urediti ter naročiti prek spleta, prinesla je spoznanje, da človek ne potrebuje mnogo, da ohrani svojo dušo, prinesla je tudi priložnosti, ki so edinstvene. Zato naš sogovornik vsem polaga na srce: "Izkoristite te priložnosti, spustite se na samostojno pot, stavite ter pametno garajte, da bo to, kar sadite, zrastlo v nekaj čudovitega, nekaj, na kar boste vi in vaši zanamci ponosni!"

original 60938ad351a0c_cvetilnik_03.jpg

- - - -

Preberite še ostale navdihujoče zgodbe: