Novice

Med epidemijo z medenimi izdelki prodrli v Korejo in Združene arabske emirate

#KoronaIzkušnje: medičarsko, lectarsko in svečarsko podjetje PERGER 1757

Med epidemijo z medenimi izdelki prodrli v Korejo in Združene arabske emirate

V medenem raju v osrčju Slovenj Gradca so se najgloblje družinske skrivnosti ohranile vse do danes, ko se bogata medičarska, lectarska in svečarska dediščina družine Perger prenaša na zdaj že deveto generacijo. Izdelke iz medu in satja ustvarjajo že od leta 1757, od takrat so se morali spopasti s številnimi izzivi, o zadnjih izzivih, ki jih je prinesla epidemija, pa je svoje izkušnje delil direktor Lucian Perger.

 

Čez noč zaustavljeni ključni prodajni kanali

Epidemija je tudi v družinsko podjetje Perger prinesla nemir. Lucian Perger pravi, da so se morali na nove razmere prilagoditi zelo hitro, saj so praktično čez noč ugasnili nekateri ključni prodajni kanali. Zaprla se je turistična panoga, odpovedani so bili številni dogodki. Zaradi dolgoročnega razmišljanja ter številnih produktov, storitev in predvsem poslovnega modela, ki ga razvijajo za več let vnaprej, so, kjer so lahko, izgubo prodaje nadoknadili s prodajo v spletni trgovini, okrepili so sodelovanje s tujimi partnerji in pridobili nove stranke.

original 60530dee61c9d_Capture.jpg

Prodor v Južno Korejo in Združene arabske emirate

Ravno v času drugega vala epidemije jim je uspelo opraviti večji posel s partnerjem v Južni Koreji. Ponosni so, da bodo njihove izdelke ponujale najprestižnejše veleblagovnice v Južni Koreji, pridobili so nove posle v Združenih arabskih emiratih, kjer so z novo bio linijo izdelkov prodrli v znano verigo bio trgovin.

 

Dvig prodaje tudi za več kot 1.000 %

Perger poudarja, da se jim je obrestovalo tudi to, da so že pred epidemijo veliko časa in energije usmerjali v digitalno poslovanje. Prodajo v spletni trgovini so v določenih segmentih dvignili tudi za več kot 1.000 %, kar je po njegovem mnenju plod dobrega dela v preteklosti.

 

Odpovedi dogodkov, zaustavljen turizem, a s programi za individualne goste

Največji izziv je bilo popolno zaprtje turistične dejavnosti, saj imajo muzej, ki ga letno obišče več kot 17.000 domačih in tujih gostov. V prvem valu se jim je uspelo prilagoditi in so ponudili programe za individualne goste, slabo sezono so tako delno zakrpali z domačimi gosti. Ključne dejavnosti, kot so novoletni sejmi in drugi dogodki, ki so zanje izjemno pomembni, so ostale zaprte, zato se jim je ta manko najbolj poznal pri rasti podjetja. Menijo, da bi v običajnih razmerah z enako uspešnim poslovanjem lahko investirali še več v digitalizacijo in razvoj. Kljub vsemu so z rezultatom zadovoljni, saj so prodajo v drugih segmentih okrepili do te mere, da jim je uspelo prodajne rezultate povečati.

 

Vodstvo ponosno na sodelavce, odpuščanj ni bilo

Največji izziv, ki ga je prinesla epidemija, je bil, kako nadomestiti izgubo v prodajnih segmentih, ki so popolnoma ugasnili. Na odpuščanja niso pomislili, so pa več energije vložili v razvoj novih izdelkov, ki jih že uspešno prodajajo. Direktor Perger ob tem poudarja, da je ponosen na ekipo sodelavcev, saj "smo razvoj določenih izdelkov pohitrili tudi do trikrat, kar je izjemen uspeh".

original 60530dee6b114_perger_old_old_01_sephia_tone.jpg

 

Med uporabniki tudi znani svetovni voditelji

Kot najučinkovitejšo aktivnost, ki so jo v podjetju lani uvedli na novo, navajajo menedžment znanja, ki se ga v podjetju lotevajo sistematično. Imeli so nemalo težav z dobavitelji, nastajale so zamude pri ladijskem prevozu, ampak s specifičnimi znanji zaposlenih in pravim timskim duhom so premostili vse težave.

Skrb za zaposlene in hkrati tudi stranke je v podjetju na prvem mestu, pohvalijo se lahko, da so bili med njihovimi uporabniki tudi Luciano Pavarotti, dalajlama, papež Janez Pavel II. in drugi, danes pa so ponosni na stranke z vsega sveta. Iz tradicionalne slovenske obrti jim je s prepletom tradicije in inovativnosti uspelo razviti posel, ki je zanimiv za najzahtevnejše trge. Med številnimi novostmi, ki so jih uvedli lani, je tudi embalaža, narejena iz materialov, ki jih je mogoče 100-odstotno reciklirati. Kjer se je dalo, so tudi plastiko zamenjali z lesom ter drugimi naravnimi in do okolja prijaznimi materiali.

 

Načrtujejo doživljajsko turistično atrakcijo

Želijo si razširiti proizvodnjo in turistično ponudbo, pred njimi je gradnja novega poslovnega objekta, ki bo pravi doživljajski center. Ta bo del proizvodnega procesa, obiskovalci pa se bodo lahko sami prepričali, kako nastajajo svetovno znani medenjaki ali slastni domači bomboni. Razvijajo butičen in izjemno inovativen turistični produkt, za katerega verjamejo, da bo postal ena najzanimivejših turističnih atrakcij v Sloveniji. Hkrati energijo usmerjajo v še večjo digitalizacijo poslovanja, razvoj novih izdelkov ter še večjo skrb za okolje in naravo, kar je ena njihovih ključnih družinskih vrednot.

 

Preberite še: