#KoronaIzkušnje:
Epidemija je bila ponovno razglašena, izjemno veliko podjetij je moralo spet zapreti svoja vrata, med njimi so tudi gostinci. Mnogi skušajo padec prihodkov ublažiti z dostavo hrane ali osebnim prevzemom, nekateri pa so stopili še korak dlje.
Podjetje Souvenir deluje od leta 2013. Imajo dva gostinsko-turistična objekta, Vilo Podvin z restavracijo s sobami, vrtom, kuharsko šolo, ateljejem keramike, Podvinsko tržnico, in Linhart Hotel & Bistro v starem mestnem jedru Radovljice.
Najbolj ponosni so na lokalno povezovanje in lokalne sestavine
O njihovi koronski izkušnji v drugem valu smo se pogovarjali z Marcelo Klofutar, ki pravi, da je že od samega začetka bistvo njihovega delovanja povezovanje z okolico, z dobavitelji, umetniki, CUDV, gostinci in predstavljanje najlepšega in najboljšega iz Slovenije njihovim gostom. Povezovanje je zanje bistvo obstoja. V vse jedilnike vedno vključujejo lokalne sestavine svojih dobaviteljev, njihov cilj pa je, da vsi postanemo bolj ponosni in samozavestni Slovenci. Njihovo delovanje je bilo letos okronano z Michelinovo zvezdico.
Z novimi programi in produkti pripravljeni na drugi val
Zaradi epidemije so morali spremeniti organizacijo dela in delovni čas. V drugo zaprtje so vstopili bolj mirno in z dodatnimi programi, saj so vedeli, kaj jih čaka. So pa, poudarja Marcela Klofutar, zelo nezadovoljni s komunikacijo države. V gostinstvu je potrebno stvari in aktivnosti načrtovati vnaprej, zato se ne morejo v dveh urah prilagoditi odločitvam vlade. Poleg tega menijo, da če je podjetju vzeta ustavna pravica do dela, naj se hkrati tudi pove, kako bo nadomeščena. Negotovost v panogi je zaradi slabega komuniciranja prevelika in jo hromi.
Spletne kuharske delavnice in Podvinska tržnica
V sezoni so imeli dela dovolj, tudi zaradi prejetja Michelinove zvezdice pod vodstvom kuharskega mojstra Uroša Štefelina, znanega tudi iz kuharske oddaje Mali šef. V času prvega zaprtja so stik s strankami ohranjali z dostavo kosil (Chef Uroš DRIVE HOME) in ostalih dobrot na dom.
V času drugega zaprtja pa so začeli spletne kuharske delavnice, ki so odlično sprejete. Z izobraževanjem se ukvarjajo že deset let, v Kuharski šoli Uroša Štefelina nudijo delavnice otrokom, odraslim, profesionalcem, pomagajo gostinskim podjetjem, ki želijo prenoviti organizacijo dela in ponudbo. Nadaljujejo tudi s Podvinsko tržnico, ki se odvija enkrat mesečno na zelenem vrtu Vile Podvin, na njej pa se predstavijo njihovi dobavitelji kot tudi izdelki lokalnih ustvarjalcev.

Še vedno pa jim, kot poudarja Klofutarjeva, največji izziv predstavlja nezmožnost načrtovanja zaradi epidemije.
Sami so si poiskali stranke
V podjetju niso čakali, ampak so si poiskali stranke in se jim tudi približali z dostavo na dom in prek spleta. Tako lahko skupaj z njimi prek Zooma skuhate na primer sobotno kosilo. Njihov največji izziv pa je bil, kako zagotoviti pravo kulinarično doživetje (kakovost jedi, izobraževanje) na nov način, v novem okolju, doma in na spletu. Dejstvo je, da restavracija nudi doživetje zaradi svojega ambienta, strežbe, keramike, neposredne komunikacije. Sodeč po odzivih, tudi na družbenih omrežjih, pa so tudi s spletnimi delavnicami svoje goste izjemno prepričali.

Načrtujejo tudi spletne delavnice za poslovneže
Marcela Klofutar pravi, da splet ponuja ogromno možnosti. Trenutno načrtujejo spletne kuharske delavnice s ciljem skupnega kuhanja kosila ali večerje za poslovneže po vsem svetu. Ogromno mednarodnih poslovnih srečanj se je preselilo na splet in tam so lahko tudi oni, na primer s spletnimi zaključnimi večerjami, kjer vsi udeleženci za zaključek skuhajo nekaj slovenskega in se virtualno družijo. Tako ponosno širijo našo kulturo po svetu.
Preberite še:
Ker tudi drugi val piše izjemne koronske zgodbe, jih bomo še naprej predstavljali tudi na Biziju. Upamo, da bo kakšna od njih k novim korakom in načrtom spodbudila tudi vas.