Umetna inteligenca spreminja pravila igre digitalnega marketinga. Klasični SEO (Search Engine Optimization – optimizacija spletnih strani za iskalnike) ni več dovolj – zdaj šteje, ali tvojo vsebino prepoznajo, razumejo in citirajo orodja, kot so ChatGPT, Gemini ali Perplexity.
O tem, kako se znamke lahko pripravijo na novo dobo iskanja in zakaj se brez t. i. Generative Engine Optimizationa (GEO) lahko hitro izgubijo iz digitalne vidnosti, smo se pogovarjali z vodjem projektov GEO pri agenciji Futura DDB Gregorjem Čičem.
Kako pojav umetne inteligence (UI ali AI – Artificial Intelligence), zlasti velikih jezikovnih modelov (LLM), vpliva na način, kako ljudje brskamo po spletu?
Način, kako danes iščemo, je že povsem drugačen od tega, česar smo bili vajeni. Pred leti smo iskali s ključnimi besedami, kot so npr. hladilnik cena ali najboljši telefon 2024, in klikali po seznamu rezultatov. Danes pa uporabniki ChatGPT preprosto vprašajo: "Kateri hladilnik je najbolj varčen za družino s tremi otroki?", "Koliko stane vzdrževanje prezračevalnega sistema v hiši?" – in pričakujejo, da jim UI (ChatGPT, Google SGE, Gemini ipd.) vrne jasen, pogovoren, relevanten odgovor, ne da bi morali raziskovati stran z rezultati iskalnika (SERP, Search Engine Results Page), torej stran z zadetki na podlagi ključne besede.
Pa še ena velika razlika je. Ko se navade uporabnikov selijo v pogovorno iskanje, se spreminja tudi dolžina poizvedb – GPT-pogovori imajo v povprečju 23 besed, klasične iskalne poizvedbe pa le štiri. To pomeni, da bo prihodnja optimizacija temeljila na tem, da znamke razumejo, kako razmišljajo njihovi uporabniki – kot sogovorniki, ne kot iskalci ključnih besed.
Kaj to pomeni za tiste, ki želijo ostati vidni na spletu?
To preprosto pomeni, da danes ni več dovolj biti dober le v iskalnikih, ampak je treba biti viden in uporaben v odgovorih, ki jih ponuja umetna inteligenca. Torej morajo biti spletna stran in vsebine strukturirane tako, da jih modeli umetne inteligence preprosto najdejo, razumejo, izvlečejo ključne informacije in jih, z malo sreče, tudi citirajo.
Več si lahko preberete na Siol.net.