Novice

Na računalnike nameščali oglaševalsko programje

Kitajski Lenovo je zaradi nameščanja agresivnega oglaševalskega programja na svoje prenosnike sprožil val negodovanja.

Na računalnike nameščali oglaševalsko programje

Kot poroča britanski BBC, je največji proizvajalec prenosnikov na svetu na določene naprave nameščal program Superfish istoimenskega izraelskega podjetja. Ta naj bi uporabnikom pomagal pri iskanju najugodnejših ponudb na spletu, a po mnenju računalniških strokovnjakov je hkrati na grob način vohunil za uporabniki in jim prikazoval dodatne oglase.

Dostop tudi do šifriranih podatkov

Lenovo naj bi programu Superfish dovolil celo nameščanje lastnih varnostnih certifikatov, s čimer je program dobil dostop tudi do šifriranih podatkov, npr. iz elektronskega bančništva. Podobnih taktik se poslužujejo virusi in druga zlonamerna koda.

Poslovne naprave brez oglaševanja

Iz Lenova so v odzivu na pritisk javnosti pojasnili, da je bil sporni program nameščen le na nekatere potrošniške naprave v obdobju med septembrom in decembrom lani, ne pa na poslovne naprave. Zaradi nezadovoljstva uporabnikov so program januarja prenehali nameščati na nove naprave, hkrati pa da so onemogočili delovanje že nameščenih programov.

Kot so pojasnili v slovenski podružnici Lenova, so bile naprave s spornim programom naprodaj tudi na slovenskem trgu. Okvirnih podatkov o številu prodanih naprav zaenkrat še nimajo.