Novice

Spodbujanje mladih v podjetništvo

Novo poročilo fundacije Eurofound, ki temelji na raziskavi Mladi, podjetništvo in Evropa, ugotavlja, da skoraj polovico mladih Evropejcev zanima podjetništvo.

Spodbujanje mladih v podjetništvo

Več kot 40 odstotkov jih meni, da bi bilo izvedljivo postati podjetnik, vendar je le 6,5 odstotka mladih, ki dejansko ustanovijo svoje lastno podjetje.

Prednostna naloga Evrope je spodbujanje večje udeležbe mladih na trgu delovne sile in uvajanje različnih strategij na nacionalnih ravneh za povečanje števila mladih v podjetništvu. Države naj spodbujajo podjetniško miselnost, zagotavljajo informacije in podporo mladim bodočim podjetnikom ter odstranijo logistične ovire.

Velike razlike med posameznimi članicami Evropske unije

Mladih, ki imajo lastno podjetje, je bilo leta 2013 največ v Grčiji in Italiji – 15 odstotkov. Le tri odstotke mladih samozaposlenih državljanov je v Avstriji, Nemčiji in na Danskem.

Mladi podjetniki vstopajo samostojno v panoge, kjer so nizki vstopni stroški, majhne potrebe po začetnem kapitalu in nizke zahteve po znanju podjetništva.

V Sloveniji se je po letu 2008 število samozaposlenih mladih najbolj povečalo – za okoli dva odstotka, sicer pa se Slovenija po številu mladih podjetnikov z okoli petimi odstotki uvršča pod povprečje Evropske unije.

Mladi podjetniki v Sloveniji

Pri nas že peto leto poteka izbor Mladi podjetnik leta, ki ga organizira Zavod mladi podjetnik. Z izborom želijo mlade spodbuditi, da bi se odločili za samostojno podjetniško pot.

Naziv mlada podjetnica leta 2014 je dobila Jana Fleišer, ustanoviteljica vrtca Dobra teta, ki je v dveh letih iz ene enote prerasel v štiri enote in se še uspešno širi.

"Z naslovom mlade podjetnice leta sem prejela kup sveže motivacije za nadaljnji razvoj in širjenje znamke Dobra teta. Hkrati je to potrditev o pravilni odločitvi," je po razglasitvi povedala Jana Fleišer. Naj podjetnica mladim sporoča, naj sledijo sebi in z odprto glavo poslušajo druge. Potrebni so volja, pogum in trdo delo.

Naziv mlada podjetnica leta 2013 je prejela Kristina Kočet, ki je ustanovila podjetje Tiko Pro. Njihova osnovna panoga je uspešno svetovanje podjetjem pri pridobivanju nepovratnih in povratnih sredstev iz EU-skladov. Podjetje raste in je v zadnjih petih letih uspešno prijavilo več kot 170 projektov.

"Naziv mlada podjetnica leta nam je pomagal pri veliki prepoznavnosti podjetja," je povedala Kristina Kočet. Mladim, ki se podajajo na pot podjetništva, svetuje, naj poskusijo, če imajo idejo in znajo delati, saj se obrestuje.

Citat tedna: "Cenite svojo vizijo in svoje sanje, saj so otroci vaše duše in zemljevid do cilja" Napoleon Hill

Mladinsko podjetništvo ni rešitev za brezposelnost mladih, je pa dolgoročna strategija za podpiranje ustvarjalnosti in ambicije evropskih podjetniško mislečih mladih, ki s svojimi idejami lahko ustvarijo pozitivne rezultate. Krojenje politike za spodbujanje ustvarjalnosti in ambicij mladih bi lahko bistveno vplivalo na gospodarsko in socialno področje Evrope v prihodnosti, sklene poročilo fundacije Eurofound.