Akt o računovodstvu je temeljni dokument, ki določa računovodske postopke in prakse v organizaciji. V Sloveniji je njegova priprava zakonsko obvezna za vsa podjetja, ne glede na to, ali računovodstvo vodijo samostojno ali z zunanjim računovodskim servisom.
Zakonodajna podlaga
Oblikovanje akta temelji na Zakonu o računovodstvu (ZR) in Zakonu o gospodarskih družbah (ZGD-1). Ti določata osnovna načela, ki jih morajo podjetja in proračunski uporabniki upoštevati pri vodenju računovodstva.
Usklajenost s standardi
Dokument mora biti pripravljen v skladu s Slovenskimi računovodskimi standardi (SRS), ki zagotavljajo konsistentnost in primerljivost računovodskih izkazov.
Sprejem in implementacija
Akt mora potrditi pristojni organ podjetja (vodstvo, upravni odbor), nato pa ga je treba implementirati v praksi – to vključuje usposabljanje zaposlenih in vzpostavitev notranjih mehanizmov nadzora.
Redne posodobitve
Ker se zakonodaja in standardi s časom spreminjajo, je akt potrebno redno pregledovati in posodabljati. Le tako podjetje zagotavlja skladnost, transparentnost poslovanja in zaupanje deležnikov.
Zakaj je pomembno?
Sprejet akt o računovodstvu omogoča učinkovito upravljanje finančnih virov, zmanjšuje tveganja pri poročanju ter krepi kredibilnost podjetja v očeh partnerjev, investitorjev in regulatorjev.