Novice

Zdaj je jasno, zakaj je iz Ljubljane izginil ponudnik e-skirojev

Medtem ko zakonodajna ureditev vožnje z električnimi skiroji še čaka na konec parlamentarnih počitnic, pa je bolj pestro med ponudniki njihove izposoje na ljubljanskih ulicah. Nejc Bukovec, direktor podjetja MikMik, ki je lani poleti začelo ponujati kratkotrajni najem električnih skirojev v Ljubljani, pojasnjuje, zakaj so njihovi skiroji potihoma izginili z ulic in ali se bodo še vrnili.

Zdaj je jasno, zakaj je iz Ljubljane izginil ponudnik e-skirojev

Lani poleti sta se na ljubljanskih ulicah ob splošnem porastu zanimanja, po vzoru izposoje koles Bicikelj, pojavila ponudnika MikMik in Flox, ki sta začela ponujati izposojo električnih skirojev. Leto pozneje skirojev prej omenjenih ponudnikov ni več na ljubljanskih ulicah, uporabniki pa so ostali brez odgovora, kaj bo z njihovim dobroimetjem. Na drugi strani pa se je medtem pojavil nov ponudnik – Giro Mobility.

Od decembra lani oziroma začetka januarja letos podjetji nista več komunicirali z javnostjo, brez obvestil pa sta tudi njihovi aplikaciji in spletni strani.

"Vrnitev v času epidemije covid-19 bi bila neodgovorna"

Po slabih dveh mesecih se nam je oglasil direktor MikMika Nejc Bukovec. Kot pravi, so skiroje umaknili ob koncu sezone 2019, ker se je pozimi število izposoj močno zmanjšalo.

"Pozneje pa skirojev nismo vrnili na ulice zaradi pandemije covid-19," pravi Bukovec, ki je pred kratkim postal edini lastnik MikMika. Pred tem so bili začetniki zagonskega podjetja Aljaž Andrejaš, Gregor Gololičič, Rok Ajdnik in Matija Vrbovšek.

Bukovec dodaja, da svoje zgodbe niso končali, a da vrnitev skirojev v času, ko število okužb z novim koronavirusom znova narašča, ne bi bila odgovorna.

"Skiroji pomenijo veliko grožnjo za prenos virusa prek rok uporabnikov na krmilo skiroja. In ker varnost uporabnikov postavljamo na prvo mesto, skirojev do stabilizacije okoliščin ne bomo vrnili na ulice," odgovarja Bukovec.

Vsi uporabniki bodo dobili povrnjena sredstva

Aplikacija MikMika za pametne telefone še vedno deluje, vendar pa na zemljevidu ni nobenega prostega skiroja. Tako uporabniki, tudi če imajo naloženo dobroimetje za izposojo skiroja in vožnjo z njim, tega ne morejo opraviti.

"Vsem uporabnikom, ki so naložili sredstva na aplikacijo v letošnji sezoni, smo ta sredstva že vrnili. Vsak zahtevek, ki ga uporabniki pošljejo na naš e-naslov, namenjen podpori uporabnikom (support@mikmik.si), obravnavamo posamično," pojasnjuje Bukovec. Ker vsak primer obravnavajo posamično, postopek vračila traja malo dlje.

Uporabniki prevozili 80 tisoč kilometrov po ljubljanskih ulicah

Z MikMikovimi skiroji so uporabniki v lanski sezoni, ko je družba skupaj s Floxom vstopila na ljubljanske ulice, opravili več kot 50 tisoč voženj in prevozili 80 tisoč kilometrov. Polovica uporabnikov so bili turisti. Po podatkih poslovnega asistenta Bizi.si je MikMik v prvem letu obstoja ustvaril 179 tisoč evrov prihodkov in ustvaril 42 tisoč evrov izgube.

"Vsekakor je poslovni model izposoje skirojev zelo zanimiv, vendar tudi logistično zahteven. V prihodnje si želimo obstoječi sistem še nadgraditi. Zato so naši prihodnji načrti usmerjeni v povezovanje z drugimi poslovnimi partnerji, s tem pa bi gradili večji ekosistem mikromobilnosti," še pravi Bukovec.

Kakšni so razlogi za umik skirojev v družbi Flox, za katero stojijo ruski lastniki, in ali imajo v načrtu vrnitev ponudbe, še vedno niso znani. Na naša vprašanja tudi po dveh mesecih ni bilo odgovora.

Več si lahko preberete tukaj.