Novice

Slovenski podjetniki izražajo močno zavezanost k ohranjanju lastništva, a potrebujejo jasno komunikacijo

V raziskavi podjetja Ernst & Young (EY) Podjetniški barometer, ki je zajela več kot 1.000 podjetnikov iz 16 držav srednje, vzhodne in jugovzhodne Evrope, je sodelovalo tudi 23 slovenskih družinskih podjetij.

Slovenski podjetniki izražajo močno zavezanost k ohranjanju lastništva, a potrebujejo jasno komunikacijo

Kar 70 % slovenskih anketirancev je ustanovilo svoja podjetja pred več kot 20 leti, pri čemer več kot polovica zaposluje do 49 ljudi in ustvarja letni prihodek do 10 milijonov dolarjev. Močno zavezanost k trajnostni rasti kaže podatek, da se 89 % vključenih podjetij odloča za zadrževanje dobička za ponovne naložbe.

Slovenska podjetja se soočajo z izzivi pri usklajevanju družinskih in poslovnih interesov, kar poudarja potrebo po jasni komunikaciji in učinkovitih upravljavskih strukturah. Raziskava namreč kaže, da 62 % družinskih podjetij nima formalnih načrtov nasledstva, kar predstavlja priložnost za izboljšanje in formalizacijo strategij nasledstva.

Slovenija v primerjavi z ostalimi državami izstopa po inovacijah. Dobra polovica podjetij načrtuje inovacije izdelkov, povečano uporabo oblačnih storitev in avtomatizacijo procesov, kar kaže na osredotočenost na modernizacijo IT infrastrukture in povečanje konkurenčnosti. 74 % podjetij poroča o povečanju uporabe spletnega marketinga in spletne trgovine.

Kljub naprednim strategijam pa se podjetniki v Sloveniji soočajo z zahtevnim poslovnim okoljem. Večina kot pomembne ovire navaja birokracijo in regulativno zapletenost. Zato so vladne pobude, kot so subvencije za digitalno preobrazbo v Sloveniji, ključne za spodbujanje ugodnega okolja za rast ter reševanje regulativnih ovir in izzivov s kadri. Skoraj 80 % vprašanih ocenjuje trenutne razmere kot neugodne, kar kaže na negativno dojemanje podjetniškega okolja v Sloveniji.

Dobra polovica slovenskih podjetij načrtuje zaposlitev novih delavcev, druga polovica pa namerava ohraniti trenutno število zaposlenih, kar kaže na previden pristop k širjenju delovne sile. Skoraj četrtina vprašanih se sooča s težavami pri ponujanju konkurenčnih plač in ugodnosti, kar kaže na potrebo po dodatnih strategijah za privabljanje in zadrževanje kadra.

Polovica slovenskih podjetnikov verjame, da jim bo umetna inteligenca pomagala pri zmanjšanju stroškov avtomatizacije procesov. Več kot tretjina pa že uporablja umetno inteligenco za podporo strankam, kar kaže na proaktiven pristop k izkoriščanju tehnologije za izboljšanje storitev. Kljub temu pa ostajajo skrbi glede varstva podatkov in nejasne regulative o uporabi umetne inteligence.