Z mlado direktorico zasebnega vrtca smo se pogovarjali kako stopiti na pot podjetništva.
Zadnje poročilo fundacije Eurofound »Mladi, podjetništvo in Evropa«, ki so ga predstavili na začetku maja v Bruslju, ugotavlja da mlade zanima podjetništvo, a jih le 6,5 odstotka ustanovi svoje lastno podjetje.
Na to pot je stopila tudi Jana Fleišer mlada mamica, ki se je po rojstvu prvega otroka znašla v zadregi, kako svojemu malčku zagotoviti primerno varstvo.
Ekonomistka, ki je bila zaposlena v IT podjetju, je naredila poslovni načrt in zajadrala v podjetniške vode. Ustanovila je vrtec Dobra teta, ki ji je prinesel naziv mlada podjetnica leta 2014. Vrtec se hitro širi in danes ima že štiri enote.
Zavod mladi podjetnik vam je podelil naziv mladi podjetnik leta 2014. Zakaj naj se mladi podjetni ljudje prijavijo na izbor?
Za ta izbor me je predlagal oče otroka, ki obiskuje naš vrtec, in me s tem prijetno presenetil. Sama o tej možnosti v tistem trenutku nisem razmišljala, saj sem se vzporedno ukvarjala z mnogo drugimi projekti. Do neke mere je seveda lažje, če nekdo iz tvoje okolice prepozna tvoj potencial oz. potencial tvojega podjetja in te prijavi. Vsekakor pa se mi zdi enakovredno pogumna samostojna prijava. Treba je verjeti vase in v svojo idejo, podjetje, skupnost, ki si jo ustvaril, ter potencial podjetja in se preprosto prijaviti. Zdi se mi odlična odskočna deska za marsikatero pozitivno izkušnjo, ki sem jo doživela med izborom, zlasti pa po dobljenem nazivu. Vsako tekmovanje ali izbor te vrste te prisili v aktivno poslovno razmišljanje o svojem podjetju in učinkovitih načinih, kako bi to podjetje predstavil v najboljši luči. Večina kandidatov se še nikoli ni spopadla s takim izzivom, zato je že obdobje predizbora odlična in zanimiva šola za vsakega prijavljenega.
Pri izboru za podjetnico leta ste prejeli več nagrad. Katera vam je ostala najbolj v spominu oziroma je bila za vas najbolj poučna?
Tridnevni seminar v Londonu mi je prinesel nešteto novih spoznanj, idej in zanimivih pogledov na moje podjetje. Navdušil me je odličen izbor strokovnjakov, s katerimi smo imeli delavnice, konstruktivne debate, viharjenja idej ter usmeritve glede svojega poslovanja, strateških izhodišč ter še marsikaj drugega. Poleg vsega nam je uspelo še začutiti utrip Londona in Oxforda. Priznam, da sem se vrnila napolnjena z energijo in idejami za nove projekte še za nekaj let. Še danes smo v stikih, saj smo se v preteklem letu povezali na številnih področjih.
Po izobrazbi ste ekonomistka, prej ste delali v IT-podjetju. Kaj je prevladovalo, da ste se odločili za ustanovitev vrtca Dobra teta?
Želja po samostojnem podjetju tli v meni že od nekdaj. V podjetju, kjer sem bila zaposlena, sem si pridobila veliko novih znanj. Glede na to, da sem bila na začetku svoje materinske poti, in zaradi pomanjkanja prostih mest v vrtcih v Kranju sem se odločila, da je prišel čas, da uresničim sanje. Pogovori, ki sem jih imela z mamicami z enako težavo, so mi pokazali, da obstaja realna priložnost, da v tržni niši hkrati rešim svojo težavo z varstvom in uresničim ambicije po samostojnem podjetju. Zbrala sem pogum, potegnila prve poteze in kar takoj stopila v akcijo. Zdi se, da sem se v trenutku odločitve usedla na ekspresni vlak, tako hitro se je začelo dogajati vse. Od prvega trenutka raziskovanja pa vse do danes, ko odpiramo že šesto enoto v Ljubljani.
Delujete v štirih enotah vrtca v Kranju, v Zgornji Besnici in v vrtcu Sonček v Grosupljem. Koliko časa je trajalo od ideje do odprtja vrtca? Na kakšne ovire ste naleteli?
Idejo sem zasnovala konec leta 2009. Ob raziskovanju o možnostih izvajanja zasebnega varstva sem bila sprva prepričana, da je skoraj nemogoče odpreti zasebni vrtec. V boju z množico predpisov in administrativnih ovir sem le odkrila, da je mogoče izvajati varstvo v okviru organizacijske oblike zavoda. Julija 2011 sem ustanovila Zavod za kreativno varstvo Pri Dobri teti. Že na začetku septembra smo skrbeli za šest varovancev, le leto pozneje pa smo se razširili na še eno enoto, Pri Dobri Evi. Borili smo se tako s pomanjkanjem virov kot zagotavljanjem finančnih injekcij, ki so bile potrebne za obnovo najetih prostorov. Izziv je bil tudi zagotavljanje ustreznega kadra ter ustvarjanje imena blagovne znamke, digitalne podobe, vseh podpornih materialov in še marsičesa. Hvaležna sem, da so mi v tem času na pomoč priskočili tako družina kot prijatelji in znanci. Brez široke podpore in iznajdljivosti (kdaj celo pravcatih čarovnij pri obvladovanju vsega skupaj mi vsekakor ne bi uspelo.
Kaj je vaša konkurenčna prednost?
Naša glavna prednost je zavzetost za vsakega posameznika in vneta želja po iskanju novih poti tako pri vzgoji otrok kot pri vzgoji staršev in nas samih. Zavedamo se, da je družina najpomembnejša. Ker želimo staršem pomagati pri vzgoji otrok, organiziramo seminarje in predavanja z različnih področij (psihoterapije, pediatrije ipd., raznovrstne ideje za prosti čas pa podajamo tudi prek spletne strani in člankov. Poudariti moram tudi izredno močno skupnost staršev, ki nam marsikdaj priskočijo na pomoč in so bogata zakladnica idej. Radi se učimo od drugih ter skrbimo za izmenjavo znanja in izkušenj.
Vrtci in šole so vedno na tapeti, ko je treba varčevati v državi. Kako vi obvladate finančno stanje? Imate vedno dovolj denarja in ideje za širitev podjetja?
Idej mi nikoli ne zmanjka, pri meni je bolj izziv, kako najti čas za vse, česar bi se želela v okviru svojega podjetja lotiti. Finančni tokovi so še vedno izziv – smo v fazi širjenja in vse pridobljeno se samodejno steka v nove investicije. Vedno večji bazen kadra pomeni tudi večje odlive za podjetje, enako velja za večje število enot. K sreči se zasebni vrtec financira samostojno, kljub temu pa se z večjo prepoznavnostjo imena ter kompleksnostjo strukture veča tudi potreba po marketinški podpori in vedno večjem vlaganju v razvoj. Digitalni razvoj družbe seveda tudi povečuje potrebo po interaktivnosti v tej smeri – torej da bi staršem ponudili interaktivno izkušnjo doživljanja časa, ko je njihov otrok v vrtcu.
Kako naj mladi vedo, kdaj se podati na samostojno podjetniško pot?
Ta želja je prisotna v posamezniku od nekdaj ali pa se zbudi v posebnih okoliščinah. Nekateri bodo vedno srečni v kolektivu, kjer bodo dobili že vnaprej določene naloge, hierarhijo in nekakšno dolgoročno zagotovilo za svoje delovno mesto. Če si bolj ambicioznega duha, imaš odlično idejo, tudi način, kako bi jo uresničil na trg (torej strategijo, in si prepoznal pravo tržno nišo, pa je treba le zbrati pogum in iti v akcijo. Pomanjkanje finančnih sredstev se da rešiti na številne načine, mislim, da gre pravzaprav zgolj za pogum in samozavest. Kjer je volja, je tudi pot. Jasno pa je, da je treba za vsak izdelek ali storitev najti pravo mesto in pravi trenutek. Podpora okolice oz. bližnjih ima pri tem odločilno vlogo.