Novice

Mala in srednja podjetja vse bolj internacionalizirana

Večina malih in srednje velikih podjetij bo na mednarodnih trgih do leta 2019 ustvarila do polovico prihodkov, kaže raziskava, ki jo je opravila Economist Intelligence Unit (EIU.

Mala in srednja podjetja vse bolj internacionalizirana

Večina malih in srednje velikih podjetij vidi mednarodne priložnosti za rast in pričakuje, da bo do 50 odstotkov svojih prihodkov v prihodnjih petih letih ustvarila na mednarodni ravni, kaže študija. Anketirani vodstveni delavci so kakovost ciljne tržne infrastrukture, stabilnost politike, upravne stroške pri vzpostavitvi lokalne prisotnosti in kulturne razlike pri poslovanju ocenili kot dejavnike, ki odvrnejo od vstopa na nove trge.

Nepoznavanje tujih trgov

Nepoznavanje tujih trgov je pritegnilo posebno pozornost: 84 odstotkov anketiranih je namreč opisalo razumevanje ciljne tržne kulture ali jezika kot pomembno ali zelo pomembno pri določanju privlačnosti. To pojasnjuje, zakaj se večina malih in srednje velikih podjetij širi na trge, ki so podobna obstoječim.

Večina posluje preko partnerstva

Na področju širitvenih taktik raziskava kaže, da so partnerstva pomemben dejavnik za mala in srednje velika podjetja. Večina ambicioznih malih in srednje velikih podjetij iz gospodarstev G7 posluje preko distributerjev, prodajalcev in drugih podjetij z vzpostavljenimi omrežji z namenom nižanja stroškov ob vstopu na nov trg.

Afrike še ne prepoznajo kot potencialno zanimive

Afrika je sicer ena od skoraj še nedotaknjenih priložnosti za mala in srednja podjetja. Podjetja namreč na črno celino še vedno gledajo z veliko mero distance. Nestabilno politično okolje in nerazvita infrastruktura botrujeta dejstvu, da se mnoga mala in srednje velika podjetja umaknejo ter prepustijo prostor multinacionalnim in državnim podjetjem z več finančnimi in političnimi sredstvi.

Kitajska kot prednostni trg

Po drugi strani Kitajska ostaja najprivlačnejši trg za mala in srednje velika podjetja z globalno miselnostjo. Prava velikost trga in ekonomska politika kitajske vlade sta ustvarili ugodne pogoje za rast. Vendar pa dejavniki, kot tudi kulturne razlike, s katerimi se bodo soočila mnoga mala in srednje velika podjetja pri trgovanju s Kitajsko, zahtevajo skrbno načrtovanje in pravilno vstopno strategijo.