Novice

Električni gokart za čistejše okolje in manj hrupa

Društvo Gas Vrtejba je ob sodelovanju šempetrske družbe Letrika naredili električni gokart.

Električni gokart za čistejše okolje in manj hrupa

Moči so poleg Letrike, ki je donirala električni pogon in krmilnik, združili še s podjetjem Pamviličar, ki je omogočilo uporabo električnega polnilca, nakup baterij je sofinanciralo podjetje Manimo, medtem ko je za ustrezno prilagoditev iz bencinskega v električni pogon s prevaritvijo pomagal domačin Ljubo Zorn.

V roku enega leta so tako popolnoma predelali dva gokarta in po večkratnih testiranjih ugotovili, da je to eden izmed najboljših tovrstnih vozil v Sloveniji, mogoče pa celo v Evropi.

Preko pol ue neprekinjene vožnje

"Motor ima največ 11 kilovatov in 35 newtonmetrov navora. S takšnimi nastavitvami na progi v Vrtojbi dosežejo 85 kilometrov na uro, čas kroga je 44 sekund. Za potrebe izposoje pa smo moč motorja omejili na sedem kilovatov, hitrost pa na manj kot 70 kilometrov na uro," je povedal v inženir šempetrske Letrike Mitja Zavadlav.

Tako nastavljeno vozilo še vedno omogoča odlične pospeške iz ovinkov ter hitrost 70 kilometrov na uro v končni ravnini. Gokart s takimi nastavitvami in zaviranjem, ki vrača energijo zaviranja v baterijo, dosega preko 30 minut neprekinjene vožnje.

Novo vozilo dražje vozilo, a polnjenje na elektriko cenejše

Koglot ocenjuje, da je predelava gokarta iz bencinskega v električni pogon stala okoli 11.000 evrov, v kar pa niso vštete ure prostovoljnega dela: "Enako motorno novo vozilo stane okoli 6.000 evrov. Izdelava električnega je torej skoraj še enkrat dražja, toda polnjenje na elektriko je cenejše, ker ni izpustov hrupa in izpušnih plinov, so veliko prijaznejši do ljudi in okolja. Pa tudi vzdrževanje električnega gokarta je občutno cenejše."

Skrita pot vaše kozmetike
13. marec, 2024