Novice

Dostave: na kolesu tudi 80 kilometrov, trgovci z 20-krat več naročili

Dostava spletnih nakupov živil in pripravljene hrane je v času epidemije novega koronavirusa doživela precejšnjo rast. Koliko ur dnevno na kolesu preživijo dostavljavci in koliko kilometrov prevozijo ter kako so se klasični trgovci prilagodili na večjo zanimanja za spletne nakupe?

Dostave: na kolesu tudi 80 kilometrov, trgovci z 20-krat več naročili

Ob zaostrovanju epidemiološke slike v zadnjih tednih v Sloveniji in sprejetih novih ukrepih za omejevanje širjenja novega koronavirusa je znova pomembno vprašanje, na kakšen način opravljati nakupe, da bi se čim manj izpostavljali možnosti okužbe. Že nekaj časa so za nakupe živil in naročilo hrane aktualna spletna naročila in spletne trgovine.

Čeprav je Slovenija v samem evropskem vrhu po številu trgovin na število prebivalcev, je epidemija koronavirusa močno vplivala na nakupne navade potrošnikov. Ti se zdaj vse pogosteje odločajo za spletne nakupe, zelo pa so se naročila povečala tudi dostavljavcem hrane. Na to je vplivalo tudi zaprtje gostinskih lokalov po Sloveniji, zato sta dostava in prevzem na lokaciji ostala edina izbira za restavracije.

Največ dostav opravita ponudnika Ehrana in Wolt. Njune dostavljavce z rdečimi in modrimi torbami lahko večkrat dnevno vidimo na ulicah Ljubljane. Ehrana, ki je naprej razvila stran za naročanje, kjer je združila številne restavracije, dnevno prejme več tisoč naročil. Sodelujejo z več kot 400 restavracijami, vendar ne opravljajo dostave za vse.

Povprečna razdalja dostave znaša 1,5 kilometra, 80 odstotkov dostav pa opravijo s kolesom. "Naši dostavljavci imajo na voljo osem električnih koles in nekaj navadnih koles. Večinoma se dostavljavci odločajo za uporabo lastnega kolesa, saj lahko vozijo specialke ipd.," odgovarjajo pri Ehrani, ki dostavlja po Ljubljani, Mariboru in Celju.

"Število dnevno registriranih uporabnikov se je v času karantene početverilo, tudi po preteku prve karantene pa smo imeli enako dnevno število naročil," dodajo pri Ehrani, za katero stojita podjetji Trilogic in 5logic.

 

Delajo štiri ure dnevno

V zadnjem letu je Ehrana dobila močno konkurenco s finskim Woltom. Njihovi dostavljavci večinoma sodelujejo z njimi prek s. p. ali študentskih napotnic, v povprečju delajo štiri ure dnevno, v tem času pa prevozijo od 30 do 40 kilometrov. Izpostavili so primer dostavljavca, ki dnevno opravi 80 kilometrov.

"Naši ekipi so se pridružili izjemni posamezniki, mnogi s področja turizma, ki so zaradi epidemije ostali brez dela. Niso vezani na število ur, ki bi jih morali opraviti. Plačani so za vsako dostavo, hkrati pa dobijo dodatek za vsakih 250 metrov oddaljenosti restavracije od naslova za dostavo. Nagrajeni so tudi z bonusi," o plačah dostavljavcev povedo pri Woltu. Kot so pred časom poročali pri Financah, lahko dostavljavec zasluži okrog dva tisoč evrov bruto.

Povprečna dolžina dostave pri Woltu je 2,5 kilometra, zgornja meja pa je postavljena pri štirih kilometrih.

"Zdaj je še posebej pomembno, da priskočimo na pomoč restavracijam, ki so z zaprtjem izgubile tudi do 80 odstotkov tedenskih prihodkov. Vse moči smo zato usmerili v to, da jim zagotovimo čim več naročil, hkrati pa smo pospešili postopek dodajanja novih ponudnikov v aplikacijo," dodajajo.

Oba ponudnika tudi razmišljata o širitvi nabora storitev, oba že dostavljata tudi manjši izbor izdelkov, ne le pripravljene hrane.

Trgovci opazili tudi 20-kratno povečanje spletnega naročanja

Klasični trgovci so se morali že od prvem valu epidemije prilagoditi in večjo pozornost nameniti spletnemu naročanju. Pred tem je bilo spletno nakupovanje živil v Sloveniji manj pogosta izbira, drugače pa je bilo pri nakupovanju elektronskih naprav.

Spomladi, v prvem valu epidemije, so bila mesta za spletno naročilo živil zasedena tudi več dni vnaprej, sproščena mesta pa so se izjemno hitro zapolnila.

V največjem trgovcu Mercatorju so že spomladi povečali ekipo, ki skrbi za spletne nakupe, tako da so proste dostave že za naslednji dan, ob tem pa ponujajo možnost prevzema nakupa na 15 lokacijah.

V Sparu ugotavljajo, da se je marca in aprila zanimanje za spletno naročanje povečalo za 20-krat.

"Povečanemu številu naročil smo se prilagodili na različne načine, med drugim smo zaposlili dodatne sodelavce, razširili skladišče ter povečali število voznikov in dostavnih vozil. Te dni ponovno opažamo bistveno povečano zanimanje za spletno nakupovanje, saj se časovna okna za dostavo oziroma prevzem zasedajo še hitreje kot sicer, čemur se poskusimo prilagoditi v največji mogoči meri," pravijo v Sparu.

Tuš opaža trajne spremembe nakupovalnih navad

Med prvim valom epidemije je svojo spletno trgovino zagnal tudi Tuš. Trenutno imajo več sto naročil dnevno, glede na trende pa kmalu pričakujejo preboj tudi v več tisoč. Podobno kot Mercator in Spar tudi Tuš omogoča prevzem nakupa na izbranih lokacijah.

"Letos v času epidemije so se nakupne navade prilagodile razmeram. Kupci so nakupe opravljali manj pogosto, a v večjem obsegu. Kupci se čedalje pogosteje odločajo tudi za nakupe živil prek spleta, kar je bila izkušnja že spomladanskega vala. V obdobju epidemije smo zaznali 3600-odstoten porast vrednosti v spletnih nakupih in 13-kratno povečanje prijav v spletni supermarket," pravijo v Tušu in ocenjujejo, da je 40 odstotkov kupcev trajno spremenilo nakupovalne navade.

Največ zanimanja za prenosnike

V enem od največjih ponudnikov elektronskih naprav, družbi BigBang, opažajo največjo rast povpraševanja po izdelkih, ki jih ljudje potrebujejo za delo od doma. To so prenosniki, slušalke, ki izolirajo zvok okolice …

Več si lahko preberete tukaj.

Skrita pot vaše kozmetike
13. marec, 2024