Novice

BISOL: kljub epidemiji rekordno delo in izjemno povpraševanje po fotonapetostnih modulih

Plus zgodbe: tokrat izpostavljamo BISOL Group, ki bo kljub epidemiji letošnje leto najverjetneje zaključil rekordno, za naslednje leto pa načrtuje še hitrejšo rast.

BISOL: kljub epidemiji rekordno delo in izjemno povpraševanje po fotonapetostnih modulih

Foto: Belgijski inštalater Off Grid BV

BISOL Group je na področju fotovoltaične industrije aktiven že od leta 2004, ko se je pričel ukvarjati s proizvodnjo fotonapetostnih modulov. Gre za celovito sončno skupino, ki je v kasnejšem obdobju k naboru proizvodov dodala mehanske konstrukcije in naložbe v lastne sončne elektrarne. Zaradi njene dolgotrajne prisotnosti v sorazmerno mladi, a izjemno konkurenčni industrijski dejavnosti jo nekateri imenujejo kar solarni dinozaver ali žareča skala.

Dag Kralj, član uprave, nam je povedal, da so letos navdušeni nad izjemno rastjo prodaje edinega solarnega fotonapetostnega modula s 100 % jamstvom izhodne moči na svetu. Kljub temu da je njihov inovativni produkt BISOL Supreme™, ki je sicer zasnovan in proizveden v Sloveniji, na trgu na voljo šele od začetka leta 2020, so v zadnjih mesecih uspeli za ta produkt skleniti za več kot za 50 MW prodajnih pogodb.

Kot pojasnjuje Kralj, gre za popolno novost na svetovnem trgu solarnih proizvodov, saj še nihče prej ni razvil solarnega modula, ki bi jamčil 100 % izhodne moči za nadaljnjih 25 let delovanja. Gre za princip po vzoru avtomobilske industrije, kjer je degradacija del osnovne cene izdelka – strošek degradacije torej prevzame proizvajalec in ne kupec.

original 5fa1133cd6e79_Capture2_Bisol.jpg

Proizvodnja BISOL je tehnološko izredno dovršena. – Foto: arhiv BISOL Group

5 % vse prodaje ustvarijo na domačem trgu

Večino prodajo po Evropi, njihova priljubljenost pa opazno narašča v državah Beneluksa, Franciji, Italiji, na Norveškem, v Litvi in na Irskem. Velike uspehe dosegajo tudi v Sloveniji, kjer so kljub majhnemu trgu prodali že za več kot 3 MW teh naprednih izdelkov, še vedno pa domači trg pomeni zgolj okoli pet odstotkov vse prodaje. Kot zanimivost Kralj doda, da opažajo, da Slovenci nadpovprečno spremljajo novosti in inovacije iz fotovoltaike, zato jih zanima celo vgradnja sončne elektrarne v fasado. Na splošno pa velja, da z vse večjo razširjenostjo fotovoltaike ter povečevanjem znanja o njej v Sloveniji tudi slovenski kupci sledijo trendom, ki jih zaznavajo tudi v (zahodni) Evropi.

Kljub epidemiji presegajo lanske rekorde

Na vprašanje, kako je epidemija spomladi in zdaj vplivala na njihovo poslovanje, Dag Kralj odgovori, da se jim je v krizi še posebej obrestovalo, da so v 15 letih delovanja vzpostavili izredno razvejano mrežo strank po vsem svetu. Količine, prodane v prvih devetih mesecih letošnjega leta, presegajo lanske (rekordne) iz enakega  obdobja za približno petino, v prihodkih pa je zaradi blagega znižanja cen panelov ta rast nekoliko manjša. Tudi obeti do konca leta so, po njegovih besedah, podobno optimistični.

V skrbi za sodelavce veliko preventivnih ukrepov

Ponosni in hvaležni so, da dosegajo odlične rezultate kljub trenutni situaciji v svetu, so pa bile spremembe zaradi epidemije, kakor v vseh podjetjih, potrebne tudi pri njih. V prvi vrsti skrbijo za to, da je njihov delovni proces čim bolj varen za vse delavce, zato so že pred meseci uvedli številne ukrepe, od nošnje mask, razkuževanja rok, merjenja telesne temperature, prilagojenega urnika in sedežnega reda v jedilnici ipd. Kar nekaj sodelavcev, kjer je to možno organizirati, dela od doma.

original 5fa1133cca1e7_Bisol_3.jpg

Foto: arhiv BISOL Group

Službenih potovanj ni, sestanki na spletu

Tudi njihovo delo s strankami se je v primerjavi s časom pred epidemije precej spremenilo – sicer pogosta potovanja po vsej Evropi so odpadla, srečanja in sestanki so se preselili na splet, enako pa velja tudi za izredno priljubljene obiske njihove visokotehnološke proizvodnje, kjer sicer strankam pokažejo, s kolikšno mero skrbi, tenkočutnosti in detajlne naravnanosti izdelujejo solarne module.

Leto bo rekordno v vseh pogledih, še hitrejša rast v prihodnje

V letu 2019 so po podatkih Bizija ustvarili 6.771.215 € čistih prihodkov od prodaje. Za prihodnje leto načrtujejo še hitrejšo rast – v tržnih deležih na najpomembnejših trgih, uveljavitvi na porajajočih trgih (perifernih evropskih, pa tudi novih globalnih), nadaljnjem premikanju prodajnega portfelja v smer najbolj zahtevnih proizvodov. Z novim letom bodo širili in posodabljali proizvodnjo, kar bo omogočilo predstavitev nove linije Premium modulov najvišjih nazivnih moči. Ambiciozne cilje imajo tudi na področju nosilnih konstrukcij za fotovoltaiko – prav v preteklih mesecih so predstavili njihovo novo generacijo, razvito kot plod dolgoročnega sodelovanja z ljubljansko in mariborsko univerzo.

 

Preberite še:

---

S Plus zgodbami nadaljujemo zgodbe iz serije #KoronaIzkušnje, saj želimo še naprej predstavljati vrhunske dosežke podjetij, dobre prakse in zgodbe, ki navduhujejo ter spodbujati k novim korakom na podjetniški poti.

Skrita pot vaše kozmetike
13. marec, 2024