Novice

Med TOP 10 v Evropi: njihove produkte vgrajujejo v letala, barke, avtomobile

Plus zgodbe: Z inovativnimi rešitvami med TOP 10 v Evropi

Med TOP 10 v Evropi: njihove produkte vgrajujejo v letala, barke, avtomobile

Dejavnost podjetja REC, d.o.o. temelji na raziskavah in razvoju visokotehnoloških rešitev z namenom izboljšanja nadzora litijevih akumulatorskih sistemov.

Lastne produkte vgrajujejo v letala, barke, avtomobile na hibridni in električni pogon, motorna kolesa, golf vozičke, viličarje, testne sisteme, mobilne radarje itd. Izdelke REC BMS vgrajujejo tudi imetniki otočnih energetskih sistemov, ki niso priključeni v električno omrežje in sami proizvajajo električno energijo iz OVE, proizvedeno energijo pa shranjujejo v akumulatorje za kasnejšo porabo (npr. v dnevnih konicah). Takšna uporaba je mogoča zaradi kompatibilnosti REC-ovih naprav z izdelki svetovno znanih proizvajalcev razsmernikov.

original 5f4b75a9a3200_Capture1.jpg

Podjetje se je po izboru angleške revije CIO Insights začetek poletja uvrstilo med TOP 10 podjetij v Evropi na področju inovativnih rešitev shranjevanja energije. Lani je postojnsko podjetje v Sloveniji že osvojilo naziv zmagovalca za naj inovacijo v energetiki. Kljub majhnosti podjetja je njihovo pomembnost opazila tudi ameriška revija iz Silicijeve doline v Kaliforniji, The Silicon Review, ki jih je po prodoru na ameriški trg uvrstila med 50 najhitreje rastočih podjetij v 2020.

Na tujih trgih ustvarijo več kot 85 % prodaje

Direktorica Maja Požar Andrejašič pravi, da je glavna konkurenčna prednost njihovega podjetja izdelava elektronskih sistemov po meri in željah kupcev. V podjetju je veliko lastnega razvoja, za večje naročnike pa opravijo tudi razvoj po naročilu. Izvozno usmerjeno podjetje deluje globalno – prisotno je v več kot 40-ih državah po svetu in na tujih trgih ustvari več kot 85 % prodaje. V Hong Kongu imajo tudi partnersko podjetje, ki skrbi za tržišče južne in jugovzhodne Azije. Njihovi pomembni tržišči sta tudi Avstralija in ZDA, kjer so letos vzpostavili partnersko vez za distribucijo po celotnem ozemlju ZDA. Požar Andrejašičeva pravi, da je vsak trg nekoliko specifičen, naročniki pa se ne razlikujejo v veliki meri.

original 5f4b75a98d154_Capture2.jpg

Ključ do uspeha je, da delajo za skupen cilj

Po podatkih Bizija njihovi prihodki od leta 2015 rastejo, prav tako dobiček, BITDA. Direktorica ob navedbi teh dejstev poudari, da sta podjetje z možem Tinetom Andrejašičem leta 2011 ustanovila zato, ker sta želela svoje znanje uporabiti v korist okolju in »vsaj malo prispevati k izboljšanju našega planeta, da bi vsi lahko živeli bolj 'zeleno'«.

Meni, da je ključ do uspeha, da delajo za skupen cilj. Večkrat poudari, da v podjetju ne prodajajo izdelkov, ampak rešujejo probleme, ki jih imajo njihove stranke pri reševanju/izboljšanju okolja, v katerem živimo vsi – zato so tudi usmerjeni globalno. Nagrade so jim zgolj potrditev, da delajo korake v pravo smer.

 

Nenehno vlaganje v lastni razvoj

Kot pravi Požar Andrejašičeva, so sami sebi največja konkurenca, saj lastne produkte konstantno nadgrajujejo in izboljšujejo. Samo v letošnjem letu bodo na trg lansirali tri povsem nove izdelke, ki predstavljajo nadgradnjo obstoječih in boljšo uporabniško izkušnjo. Ves čas vlagajo v lastni razvoj in skrbijo, da so na trgu konkurenčni.

Tudi oni so se morali zaradi epidemije prilagoditi novim razmeram. Na srečo pa, kot pravi direktorica, poslujejo v segmentu, ki je v porasti, in so pri poslovanju zaznali "le" 15-% padec prodaje. Ta številka je povsem obvladljiva in do konca leta ne pričakujejo večjega upada. Še naprej ostajajo optimisti in delajo v smeri, da bodo nadoknadili "koronski" upad in do konca leta dosegli zastavljene cilje – tako v prodajnem kot v razvojnem smislu.

---

S Plus zgodbami nadaljujemo zgodbe iz serije #KoronaIzkušnje, saj želimo še naprej predstavljati vrhunske dosežke podjetij, dobre prakse in zgodbe, ki navduhujejo ter spodbujati k novim korakom na podjetniški poti.