Novice

Za številne delo od doma ni novost, tak način poznajo že vsaj desetletje

V obdobju epidemije so številna podjetja zaposlene napotila na delo od doma. O slabih izkušnjah ne govorijo, ravno nasprotno, pogosto so bili zaposleni bolj učinkoviti, ob tem pa so prihranili tudi dragoceni čas. V nekaterih podjetjih tak način dela poznajo že vrsto let. V enem od podjetij pa zaposlenim priporočajo, da teden dni po dopustu delajo od doma, s tem pa preprečijo morebitno širjenje okužb v podjetju.

Za številne delo od doma ni novost, tak način poznajo že vsaj desetletje

V začetku marca so se številna podjetja v Sloveniji po priporočilih zdravstvene stroke odločila za delo od doma. Maja, ko je število novih okužb upadlo, so se zaposleni večinoma začeli vračati na delovno mesto. Zaradi poslabšanja epidemiološke slike pa stroka znova poziva delodajalce, naj se vrnejo k delu od doma. 

Ali to še vedno počnejo in kakšne so njihove izkušnje z učinkovitostjo in komunikacijo s sodelavci, smo povprašali tudi nekaj slovenskih podjetij. 

Epidemije je uradno konec, a zaposleni ostajajo doma

Zaposleni pri Mastercard Slovenija v večini še ostajajo doma. "Ker je zdravje naših zaposlenih na prvem mestu, smo delovni proces na različne načine prilagodili že zelo zgodaj po začetku epidemije. Vsem zaposlenim smo omogočili dva načina dela: delo od doma ali delo v dveh ločenih skupinah (A in B), ki se na delu nikoli ne srečata," pravi Aleš Petejan, vodja trženja v podjetju. 

V podjetju Bayer delo od doma ponujajo kot možnost za tiste zaposlene, ki jim narava dela to omogoča. Ta izbira je bila kot izjema in z določenimi omejitvami mogoča že pred začetkom epidemije.

"Delo od doma je ponujalo večjo prilagodljivost in individualno svobodo, poenostavilo in pospešilo je delovne procese, marsikdo pa je začel ceniti ogromno možnosti, ki jih ponuja digitalna komunikacija," ob tem dodaja generalni direktor podjetja Panagiotis Alekos.

V domačem okolju je delalo 70 odstotkov zaposlenih

Pri Telekomu Slovenije je v obdobju razglašene epidemije od doma oziroma na daljavo delalo približno 70 odstotkov njihovih sodelavk in sodelavcev, ki jim je to omogočala narava dela.

"V tem obdobju je bila zavzetost in motiviranost zaposlenih na visoki ravni, prav tako sodelovanje med zaposlenimi. Glede na to, da 24 ur na dan in vse dni v letu uporabnikom zagotavljamo nemoteno delovanje storitev ter ustrezno prodajno in poprodajno podporo, dela na daljavo ne moremo omogočiti vsem zaposlenim," dodajajo v podjetju. 

V obdobju epidemije so od doma delali tudi na Zavodu za pokojninsko in invalidsko zavarovanje (ZPIZ). "Za nemoteno izvajanje storitev zavoda, kot so redno nakazilo pokojnin in drugih prejemkov, prioritetno reševanje zahtevkov za prvo priznanje pravic iz pokojninskega in invalidskega zavarovanja, prijava v obvezno zdravstveno zavarovanje ter delovanje za to potrebnih storitev IT, je zavod več kot 70 odstotkom zaposlenim omogočil delo od doma," so povedali za Siol.net. 

Delo od doma ni novost, tak način poznajo že vsaj desetletje

Za nekatera podjetja pa ta način dela ni nič novega. V podjetju Mars delo od doma izvajajo že vsaj desetletje, zato delovnih procesov med pandemijo niso bistveno spreminjali.

"Delo od doma ali od kjerkoli drugod je v našem podjetju že dolgo prisotno. Dnevno sodelujemo z oddaljenimi ekipami sodelavcev, saj smo fizično razporejeni po 12 različnih državah. Mars ima pravi pristop pri delu na daljavo in model, ki ga uporabljamo, se je izkazal za učinkovitega tudi v teh nenavadnih okoliščinah. Trenutno so odprte tudi naše pisarne, upoštevamo vse preventivne ukrepe, vendar sodelavce spodbujamo, da še naprej delajo na daljavo, če jim to ustreza," je dejala Zorana Novaković, direktorica za kader in organizacijo pri Mars Multisales BBA.

Dela v takšni obliki so že desetletje vajeni tudi v mariborskem podjetju Mikro+Polo. Zaposlenim to omogočijo, če iz kakršnihkoli razlogov to potrebujejo ali želijo. "Seveda je delo od doma odvisno tudi od delovnega mesta, ki ga nekdo opravlja – zaposleni v logistiki blaga na žalost ne morejo odpremiti od doma, prav tako serviser ne more od doma opraviti servisnega posega na aparatu," dodajajo. 

Po vrnitvi z dopusta jim priporočajo, da še teden dni ostanejo doma

Tudi v podjetju Butan plin imajo vsi zaposleni, ki delajo z računalnikom, zagotovljene vse potrebne dostope in opremo, da lahko kadarkoli začnejo delati od doma. "Kot del mednarodne korporacije smo že v preteklosti številne sestanke izvajali na daljavo, zato nam tak sistem dela ni tuj."

V obdobju poletnih dopustov pa so kot preventivni ukrep izdali tudi priporočilo, da po koncu dopusta, če narava in pogoji dela to omogočajo, zaposleni prvi teden opravlja delo od doma.

V nekaterih podjetjih delo od doma ni mogoče

Povsod pa tak način dela niti v času epidemije ni bil mogoč, saj narava dela zahteva prisotnost zaposlenih. Med njimi je tudi novomeška Krka, kjer so sicer takoj sprejeli stroge ukrepe za zajezitev širjenja virusa, s katerimi so zaščitili zdravje zaposlenih in zagotovili poslovanje brez prekinitev.

"Dejstvo pa je, da je delo v farmacevtski industriji specifično. Dela od doma ni mogoče preprosto uvesti zaradi prepletenosti vseh delovnih procesov, ki potekajo v podjetju. Glede na procese dela, ki zahtevajo neposredno sodelovanje sodelavcev na vseh področjih, je potrebna njihova prisotnost na delovnem mestu," odgovarjajo v Krki. 

Zaposleni so tudi doma ostali motivirani

Izkušnje podjetij, ki so v epidemiji vpeljala delo od doma, so na sploh pozitivne. "V tem obdobju sta bili zavzetost in motiviranost zaposlenih na visoki ravni, prav tako sodelovanje med zaposlenimi," menijo v Telekomu Slovenije. Podobno poročajo tudi iz drugih podjetij. 

Nekateri pogrešajo druženje s sodelavci

V podjetju Mars pravijo, da je spreminjanje delovnega okolja s seboj prineslo tudi povečanje pomembnosti oddaljenega vodenja in močne organizacijske kulture.

"Za nekatere zaposlene so spletni sestanki in delo na daljavo enostavni, a za številne vodje je to lahko velik izziv, saj niso vajeni delati tako, da njihova ekipa ni fizično prisotna. Nekateri pogrešajo osebno interakcijo, priložnosti za neformalno učenje in druge vidike tradicionalnega dela, ki imajo pomembno vlogo pri vsakodnevnem delu ter vzpostavljanju odnosov med člani ekipe. Digitalna orodja, ki nam pomagajo pri delovanju na daljavo in učinkovitem sodelovanju, so ključna za takšen način dela, vendar ne smemo podcenjevati pomena zaupanja in kulture podjetja, ki temelji na organizacijskih vrednotah," dodajajo. 

Delo od doma = manj bolniških odsotnosti

Tudi na ZPIZ menijo, da so bili rezultati kljub novemu načinu dela zelo dobri. "Prav tako se je vzpostavila primerna komunikacija med sodelavci, predvsem so bile izkoriščene možnosti medsebojnega komuniciranja, ki ga omogoča splet. Organiziranje oziroma omogočanje dela od doma pa se je izkazalo kot dobra odločitev tudi zaradi zmanjšanja bolniških odsotnosti zaposlenih," pravijo. 

Sodobna tehnologija je ključ do uspeha

V podjetju Mikro+Polo imajo z delom v tem obdobju izjemno pozitivne izkušnje. "Delo od doma se je pri nas izkazalo za zelo učinkovito, izjemno hitro smo se prilagodili tudi novim načinom komuniciranja med sodelavci in začeli uporabljati digitalne kanale komunikacije ter tako ostali popolnoma povezani. Tudi na splošno smo v podjetju dobro digitalizirani in računalniško pismeni, zato nismo imeli nobenih težav na primer niti pri virtualnih sestankih vseh oddelkov, pri katerih je bilo udeleženih tudi več kot 15 sodelavcev," pravijo. 

Več si lahko preberete tukaj.