Medijske objave
06. marec, 2021,

Air France, ki bo za zdaj med Ljubljano in Parizom letel enkrat tedensko, sicer napoveduje postopno povečevanje števila letov. Za poletno sezono, ki se bo začela konec tega meseca, načrtujejo pet letov tedensko, so pred dnevi sporočili z letalskega prevoznika.

V Fraportu Slovenija so dodali, da bo letalo iz Pariza na ljubljansko letališče priletelo vsako soboto ob 11:45, odhod proti pariškemu letališču Charles de Gaulle pa bo ob 12:20.

Pet prevoznikov

Z ljubljanskega letališča, s katerim upravlja družba Fraport Slovenija, tako s prihodom Francozov leti pet prevoznikov - Lufthansa slovensko prestolnico povezuje s Frankfurtom, Air Serbia z Beogradom, Turkish Airlines leti v Istanbul, Aeroflot pa v Moskvo.

V Fraportu Slovenija poudarjajo, da so napovedi za naprej zaradi epidemioloških razmer negotove. Pričakujejo, da se bodo tudi po 28. marcu, ko stopi v veljavo poletni vozni red, zadeve zelo spreminjale vsaj še nekaj časa, saj se pogoji za resnejše okrevanje mednarodnega potniškega prometa zaradi novih različic novega koronavirusa ne izboljšujejo, začetek obsežnejšega letenja pa se zamika.

"Kot kaže, bo čarterski promet okreval hitreje od poslovnega, saj so zadeve pri čarterskih letih bolj nadzorovane in je lažje vzpostaviti varne pogoje za potovanje," so za STA poudarili v družbi.

Več si lahko preberete tukaj.

21. december, 2020,

Povezavo med Letališčem Jožeta Pučnika Ljubljana in berlinskim letališčem Tegel je Easyjet vzpostavil na začetku avgusta 2018, to pa je bila v zadnjih letih tudi edina povezava slovenske prestolnico z nemško, poroča STA.

Po spomladanski prekinitvi letalskega potniškega prometa ob zaprtju javnega življenja po Evropi in svetu zaradi pandemije covid-19 je Easyjet poleti povezavo obnovil, a jo z letošnjim novembrom začasno ukinil. Zdaj je to ukinitev spremenil v dokončno.

Zapustili tudi Dubrovnik in Split

Poleg povezave med brniškim letališčem in zdaj novim berlinskim letališčem Berlin-Brandenburg je Easyjet po pisanju Ex-Yu Aviation ukinil še štiri sezonske povezave s hrvaškimi obmorskimi turističnimi središči. Tako prihodnje poletje ne bo poletov med Benetkami in Splitom ter Dubrovnikom, med Liverpoolom in Puljem ter med Lutonom in Zadrom. Nekaj povezav med Otokom in hrvaško obalo so ukinili že pred tem, poroča STA.

Ostaja pa prevoznik za zdaj pri načrtih, da s februarjem obnovi povezavo med Gatwickom in Ljubljano, medtem ko naj bi na napovedani novi povezavi z Lutonom začel leteti konec marca. Polete na londonsko letališče Stansted je medtem ukinil, saj tam nima več svoje baze.

Zelo malo prometa

Promet na Letališču Jožeta Pučnika je v teh tednih zelo skromen. Po tem, ko je v teh dneh polete v Podgorico obnovil Montenegro Airlines, v Ljubljano letijo štirje prevozniki, poleg omenjenega še Air Serbia, Turkish Airlines in Lufthansa. Slovensko prestolnico povezujejo z Beogradom, Istanbulom in Frankfurtom.

Kot je pred dnevi v pogovoru za STA povedal direktor upravljavca ljubljanskega letališča Fraport Slovenija Zmago Skobir, bodo na letališču letos dosegli le 19 odstotkov načrtovanega oziroma 17 odstotkov lanskega prometa, kar je podobno kot na drugih evropskih letališčih. Oskrbeli bodo manj kot 300 tisoč potnikov, medtem ko so jih načrtovali 1,5 milijona.

Prihodnje leto na ljubljanskem letališču pričakujejo od 700 tisoč do 800 tisoč potnikov. Skobir računa, da bodo prevozniki, s katerimi sodelujejo, postopoma z izboljšanjem epidemiološke situacije in sproščanjem omejitev glede prehajanja državnih mej ponovno začeli vzpostavljati linije. Štirinajst prevoznikov že prodaja letalske vozovnice za načrtovane povezave z Ljubljano, kar Skobirja navdaja z optimizmom.

Več si lahko preberete tukaj.

23. november, 2020,

Kot je za STA pojasnila vodja korporativnega komuniciranja v Fraportu Slovenija Brigita Zorec, v teh dneh na Letališče Jožeta Pučnika Ljubljana redno letijo le tri letalske družbe, in sicer Lufthansa petkrat tedensko v Frankfurt, Turkish Airlines trikrat tedensko v Istanbul in Air Serbia štirikrat tedensko v Beograd.

Tudi ti leti, ki še obstajajo, so bolj slabo zasedeni

"V teh časih letijo tisti, ki morajo potovati, bodisi zaradi posla ali študija bodisi zaradi obiskov družine. Tako so tudi ti leti, ki še obstajajo, bolj slabo zasedeni," je povedala Zorčeva. Pojasnila je, da je nekaj tudi čarterskih letov. Nekoliko več pa je splošne aviacije oziroma zasebnih poletov, saj ljudje, ki morajo nekam oditi tudi v času, ko ni ustreznih komercialnih letov, potujejo z zasebnimi letali, navaja STA.

"Žal se uresničuje, kar smo napovedali že pred zimsko sezono, da nas čaka naporno obdobje tako po finančni plati kot po pičlem prometu. Kot kaže, bo zima dolga in trda," je izpostavila Zorčeva. V zimskem voznem redu bi glede na napovedi morali tedensko imeti 60 poletov. Vendar so se epidemiološke razmere hitro zaostrile. Še vedno pa na ljubljanskem letališču v zimski sezoni pričakujejo napovedane prevoznike in destinacije, le da se ti prilagajajo trenutnim razmeram in zamikajo začetek vzpostavitve linij.

Pripravljajo se na boljše čase

"Nadejamo se, da bo, ko bo epidemija obvladana, tudi povpraševanje po letih ponovno naraslo. Verjamemo v okrevanje prometa in v dodajanje tako povezav kot števila letalskih prevoznikov na Brniku," je povedala sogovornica. Kot je pojasnila, se zato kljub trenutno majhnemu prometu že pripravljajo na dneve, ko bo promet znova stekel bolj množično, poroča STA.

Pripravljajo vzpostavitev točke za testiranje na novi koronavirus

Tako na ljubljanskem letališču po vzoru nekaterih letališč iz tujine pripravljajo vzpostavitev točke za testiranje na novi koronavirus. "Postalo je že precej jasno, da bomo morali z virusom tudi v prihodnjem obdobju živeti ter da bo eden od pogojev za potovanja negativen test na novi koronavirus," je pojasnila Zorčeva. Pričakuje, da se bodo po sprostitvi ukrepov z negativnim testom potniki lahko izognili karanteni, navaja STA.

Za testiranja bo letališče sklenilo dogovor z zasebnim izvajalcem, in sicer Zdravstvenim zavodom Zdravje iz Ljubljane. Potniki in tudi drugi zainteresirani bodo tako lahko na letališču opravili test in v nekaj urah iz laboratorija na Golniku prejeli izvid. Testiranje bo plačljivo in bo strošek potnika, cena pa še ni znana. Steklo bo predvidoma konec novembra, sama časovnica pa je odvisna tudi od razvoja razmer in sproščanja omejitev, poroča STA.

Več si lahko preberete tukaj.

09. julij, 2020,

Število presežnih delavcev je manjše, kot je bilo prvotno predvideno. Kot je pojasnil poslovodni direktor Fraporta Slovenija Zmago Skobir, so namreč upoštevali konstruktivne predloge sveta delavcev in Sindikata Aerodrom Ljubljana ter znova pregledali vse procese in z optimističnim pogledom glede vračanja prometa seznam presežnih delavcev skrčili za četrtino.

Namesto prvotno predvidenih 120 ljudi, kar je četrtina vseh zaposlenih, bodo njihovo število zmanjšali za 87 ljudi, med katerimi se jih bo pet upokojilo, 82 pa jih bodo mogli odpustiti. Odpovedi pogodb o zaposlitvi jim bodo predvidoma vročili konec prihodnjega tedna, poroča STA.

Pričakujejo le 30 odstotkov prometa

Skobir je poudaril, da so bili v ta skrajni ukrep prisiljeni zaradi obsežnega upada potniškega prometa. Letos na ljubljanskem letališču pričakujejo le 30 odstotkov načrtovanega prometa oziroma približno pol milijona potnikov, prihodnje leto pa približno 1,1 milijona potnikov. Dejanski promet iz leta 2019 naj bi se glede na napovedi o okrevanju letalskega prometa povrnil šele leta 2023, poroča STA.

Ob tem je Skobir spomnil, da v podjetju niso mogli upoštevati pozivov sindikatov, naj z odpuščanji počakajo vsaj do konca leta, ko naj bi bilo bolj jasno, kako bo z vračanjem prometa. Kot je pojasnil, v podjetju ne gre za kratkoročno pomanjkanje dela, temveč za srednjeročne ali celo dolgoročne posledice pandemije.

Če pride do preobrata, bodo delavce vzeli nazaj

Fraport Slovenija bi z zavlačevanjem odpuščanja le zlorabljal institut čakanja na domu, je prepričan Skobir. "Ne moremo špekulirati, zapraviti za to še dva do tri milijone evrov, temveč je ključno, da družba ostane zdrava in bo lahko delovala dalje. Če slučajno vendarle pride do nepričakovanega preobrata, pa takoj vse delavce vzamemo nazaj," je v pogovoru za STA poudaril Skobir.

Zagotovil je, da na vse načine poskušajo delavcem, ki bodo izgubili službo, pomagati, tako z izobraževanjem kot z iskanjem dela. "Žal pa se odpuščanjem ne moremo izogniti, saj bi sicer ogrozili vsa delovna mesta."

Več si lahko preberete tukaj.