Izberi dejavnost

Iskalnik dejavnosti:


Dodaj TSMEDIA dejavnosti
Izbrane dejavnosti
Blog

Spoznajte svoje potencialne stranke

Poglobite se v psihološko analizo svojih potencialnih strank. Spoznajte 10 načinov, kako se tega lotiti.

Vedno znova smo lahko presenečeni nad tem, kako malo podjetniki vedo o svoji ciljni skupini. Pomembno je vedeti, kdo so tvoje potencialne stranke, vendar tudi to ne zadostuje. Vprašajte se, zakaj so prav oni vaša ciljna skupina. Kaj so njihove ključne težave, s katerimi se spoprijemajo vsak dan? Kaj imajo ti posamezniki radi, česa ne marajo, kaj jih skrbi? Kako in zakaj ter v kakšnem časovnem obdobju lahko vi pomagate svoji ciljni skupini?

Poglobite se v psihološko analizo svojih potencialnih strank. Spoznajte 10 načinov, kako dodobra spoznati svoje potencialne stranke. Prav to je danes ključ do uspeha podjetja, do povečanja prodaje in dobička.

1. Izzovite svoja predvidevanja

Uspešni poslovneži ne predvidevajo na pamet. Vprašajte se, kdo je po vašem mnenju vaša ciljna skupina. Če lahko naravnost izstrelite odgovor na to vprašanje, to pomeni, da ste med redkimi podjetniki, ki to vedo. Pa vendar, v večini primerov gre za predvidevanje, zato podvomite. Postavite svoja predvidevanja pred izziv. Držijo namreč samo tisti sklepi, ki so potrjeni z raziskavo.

2. Preglejte ugotovitve drugih raziskovalcev

Poiščite študije, primere in psihološke analize, ki so jih opravili že drugi, vendar bodite pozorni. Če je le mogoče, filtrirajte podatke glede na svoje potrebe. Le tako bo že predhodno opravljena študija relevantna tudi za vas, predvsem pa vam bo prihranila kar nekaj časa, truda in denarja.

3. Ustvarite navidezno osebnost svoje stranke

Na podlagi objektivnih dejstev, ki jih boste pridobili s pomočjo študije, boste že lahko naredili nekaj sklepov. Takrat se lotite opisa svoje navidezne ključne stranke. Ne pozabite na glavne, objektivne ugotovitve, kot so starost, spol, izobrazba, dohodek. Zelo prav vam bodo prišli tudi indikatorji, kot so temperament, občutljivost, zanimanja.

4. Izvedite svojo raziskavo

Tu pride na vrsto še primarna raziskava, ki jo izvedete na podlagi identifikacije svoje cilje skupine. Raziskava naj zajame čim širši segment vaše ciljne skupine. Pazite, predlaganih odgovorov na zastavljena vprašanja naj bo čim več. Le tako boste izvedeli kar največ o svojih potencialnih strankah in njihovih navadah. Vprašanja naj bodo posredno in neposredno vezana na vaš produkt.

5. Izvedite še kvalitativno raziskavo na manjši populaciji

Zgoraj opisano raziskavo dopolnite še s kvalitativno raziskavo, ki jo izvedite na manjši skupini. Tukaj pridobljeni podatki ne bodo najbolj objektivni, a vam bodo razkrili pogled v psihologijo vaše stranke. Vprašanja naj bodo odprte narave, da boste odgovore lahko interpretirali sami. Tudi tu ne pozabite, da morajo biti vprašanja vsaj posredno vezana na vaš produkt.

6. Preverite konkurenco

Vam konkurenčna podjetja so zagotovo že izvedla svojo raziskavo trga. Če merijo na isto skupino posameznikov, bodite pozorni. Opazujte, kako oglašujejo, kako nagovarjajo ciljno skupino. Odkrijte optimalne načine, s katerimi se boste distancirali od svoje konkurence. Kako ste lahko drugačni? Kaj vas razlikuje? V čem ste boljši? Ugotovitve uporabite v lastni komunikaciji s potencialnimi strankami.

7. Preglejte priljubljene storitve in produkte

Tu mislimo predvsem na tiste produkte in storitve, ki niso vezani na vašo industrijo, a so priljubljeni med vašimi strankami. Kako ti ponudniki komunicirajo s svojimi strankami? Niso vaša neposredna konkurenca, pa vendar so njihove stranke tudi vaše stranke.

8. Prisluhnite pogovorom

Uporabite programsko opremo, ki vam omogoča spremljanje pogovorov na družbenih omrežjih med predstavniki vaše ciljne skupine. Katere teme jih zanimajo? S kom se najpogosteje pogovarjajo? Tudi na takšen način boste morda prišli navzkriž z drugimi, vam neposredno nekonkurenčnimi ponudniki, pri katerih kupujejo vaše stranke. Bodite pozorni na njihove nagovore.

9. Preučite interakcijo z vašim produktom

Tudi v tej fazi lahko uporabite programsko opremo za spremljanje dejavnosti na socialnih omrežjih ter obnašanja vaših strank na vaši spletni strani. Ali uporabniki delijo vaše vsebine? Koliko časa se zadržijo na vaši spletni strani? Uporabite te podatke za izboljšanje pristopa do strank ali celo za nadgradnjo svojega produkta.

10. Pustite prostor za izboljšave

Nikoli ne boste do popolnosti poznali vaše ciljne skupine. Ljudje se neprestano spreminjamo. Ko boste mislili, da ste jih spoznali, bodo že nekoliko spremenjeni. Pustiti si prostor za spremembe in s tem prostor za izboljšavo produkta oziroma svoje ponudbe.

Pri identifikaciji ciljne skupine in pri oblikovanju seznama potencialnih strank vam lahko, če merite na podjetja, pomaga poslovni asistent bizi.si. Več o tem si lahko preberete tukaj.

Vaš bizi


< Na seznam
© Vse pravice pridržane 1997-2016 TSmedia, medijske vsebine in storitve, d.o.o