Izberi dejavnost

Iskalnik dejavnosti:


Dodaj TSMEDIA dejavnosti
Izbrane dejavnosti
Blog

7 korakov do uspešne prodaje

Svet, v katerem živimo, je zasičen s ponudbo. Dobra poslovna ideja sama po sebi še ni zagotovilo za dobiček. Treba je dobro poznati postopek prodaje. Obstaja sedem korakov, kako zagotoviti uspešno prodajo. Bodite pozorni, tako kot pri receptu je tudi tu pomembno, da jim sledite v pravem vrstnem redu. Sprašujte, prisluhnite vašim potencialnim strankam, odženite njihove dvome in brez težav boste sklenili posel.

1. Raziskovanje

Poiščite tiste posameznike, ki bodo najverjetneje kupili vaš proizvod ozirom plačali za vašo storitev v najkrajšem mogočem času. Za raziskovanje, ki bo obrodilo sadove, je ključno, da na začetku razmislite, kaj vaš proizvod nudi oziroma kako lahko izboljša življenje vaših potencialnih strank. Na tej osnovi poiščite vašo ciljno skupino, ki bo tako z uporabo vašega proizvoda nekaj pridobila. Če ciljate na pravne osebe, si lahko bazo potencialnih strank pripravite s pomočjo bizi.si. Kakovosten seznam predstavlja petdeset odstotkov uspešnosti prodaje. Več o pripravi baze si lahko preberete tukaj.

Vsekakor pa velja, da preden potencialni stranki predstavite ponudbo, ji raje zastavite niz vprašanj. Odgovori vam bodo razkrili, ali gre res za potencialno stranko ali zgolj za pripadnika vaše ciljne skupine, ki pa v tem trenutku ne potrebuje rešitve, ki jo nudite.

2. Vzpostavite zaupanje

Dandanes se soočamo s pomanjkanjem časa. Zaradi poplave ponudb in preteklih negativnih izkušenj smo sumničavi, skeptični in nezaupljivi do prodajalcev in vseh vrst prodajnih nagovorov. Pridobite si zaupanje vaših potencialnih strank. Postavite jim vprašanja. Nato pa poslušajte, kaj imajo povedati.
Če boste ponudili proizvod oziroma omenili ceno, še preden boste poskrbeli, da bi se stranki prikazali kot zaupanja vredna oseba, boste nevede uničili še tako dobro možnost za uspešno prodajo.

3. Postavljajte vprašanja

To je ključna točka v procesu prodaje. Šele ko boste zastavili natančno izbrana vprašanja, boste na osnovi odgovorov ugotovili, ali posameznik resnično potrebuje vašo storitev oziroma proizvod. Takrat nadaljujte s procesom prodaje.

Več vprašanj boste postavili, več razumevanja do potreb vaših strank boste pokazali. V takšnem pogovoru se bodo potencialne stranke počutile bolj sproščeno in vam bodo bolj zaupale. Verjele vam bodo, da je vaš proizvod najustreznejši zanje.

Recept za pozorno poslušanje je preprost:

a. Zastavite vprašanja, ob čemer se osredotočite na pomoč stranki.
b. Poslušajte, ne prekinjajte stranke.
c. Pred vašim odgovorom naredite krajšo pavzo. Tako boste pokazali, da ste pozorno spremljali strankine besede.
d. V primeru nejasnosti vprašajte za podrobnejšo pojasnitev. Na primer: Kako to mislite? Nato pa ponovno pozorno prisluhnite.

Pozorneje kot boste prisluhnili odgovorom, več zaupanja si boste pridobili. S tem pa boste bližje sklenitvi posla.

4. Predstavitev

Vašo storitev oziroma proizvod predstavite na preprost in hitro razumljiv način. Ta korak je še kako pomemben za uspešno prodajo. Ko se prepričate, da potencialna stranka resnično potrebuje vaš proizvod, ji tega predstavite tako, da ga bo resnično videla kot rešitev njene težave oziroma situacije.

5. Odpravite dvome

Pojav dvomov je običajen del nakupnega procesa. Kažejo na prisotnost interesa po nakupu. Nikakor pa ne pustite, da bi dvomi ostali neodgovorjeni. Razmislite, kakšni so dvomi, s katerimi se lahko sooči vaša stranka. Vnaprej pripravite odgovore nanje. Ko bo stranka izrazila dvom, malo počakajte, preden odgovorite. Po potrebi vprašajte za razjasnitev. Šele nato podajte pojasnilo.

6. Sklepanje posla

Potem ko ste poskrbeli, da potencialna stranka nima nobenih vprašanj ali dvomov več, je logičen naslednji korak sklenitev posla. To je trenutek, ko stranko povabite k sprejetju odločitve o nakupu. Katere besede uporabiti? To je odvisno od vašega proizvoda. Na vas je, da ugotovite in se naučite najbolj primernega in profesionalnega procesa sklepanja dogovora o nakupu.

7. Zagotovite si zveste stranke in reference

Dober glas seže v deveto vas. Po opravljeni storitvi oziroma nakupu se vaše delo še ne konča. Poskrbite, da boste za svoje stranke tudi v prihodnje profesionalno skrbeli. Tako se bodo k vam vračale in vas tudi priporočile svojim prijateljem in znancem.

Po nakupu povprašajte stranke o zadovoljstvu z nakupom. Prilagajajte se njihovim potrebam. 

Predvsem pa si zapomnite. Prodajnih spretnosti se lahko priučite. Omejitev ni, če si jih le ne postavljate sami.

Preberite še:

7 korakov do uspešne prodaje

5 skrivnosti: Kako do zvestobe strank?

Vaš bizi.si


< Na seznam
© Vse pravice pridržane 1997-2016 TSmedia, medijske vsebine in storitve, d.o.o