Po neuradnih ocenah ima okoli tri tisoč Slovencev svoja plovila registrirana na Hrvaškem.
Hrvaški pravilnik iz leta 2020 več tisoč slovenskim lastnikom plovil registriranih na Hrvaškem nalaga nove obveznosti. Ob tem se poraja več pravnih in praktičnih vprašanj. Kaj morajo narediti, da se izognejo nevšečnostim in dodatnim stroškom?
Hrvaška je lani sprejela nov pravilnik o plovilih (original: Pravilnik o brodicama, čamcima i jahtama), ki plujejo pod hrvaško zastavo. S tem je njihovim lastnikom naložila precej dodatnih obveznosti. Prva stvar, ki so jo lastniki morali narediti, je bil vpis OIB številke (osebne identifikacijske številke) v register plovil.
"Hrvaška je dolgo opozarjala na navedeno obveznost, prvega januarja letos pa je vse lastnike, ki tega niso uredili, izbrisala iz registra plovil. Izbris ne pomeni, da so lastniki izgubili svoje lastništvo, vendar svojega plovila ne smejo uporabljati, dokler ne uredijo ponovnega vpisa in izrednega tehničnega pregleda," pojasnjuje Slovenka Lena Koter, lastnica podjetja Menta z Reke, ki se ukvarja s storitvami za Slovence na Hrvaškem.
Iz registra že izbrisali 24 tisoč plovil
Zaradi neurejene dokumentacije je bilo tako iz registra plovil izbrisanih že okoli 24 tisoč plovil, tako hrvaških kot tujih lastnikov. Med njimi tudi plovila tistih Slovencev, ki niso bili dovolj pozorni na nove obveznosti ali jim je urejanje birokratskih opravil preprečila v epidemiji zaprta meja. Opraviti so morali ponovni vpis v register plovil, za kar je potreben izredni tehnični pregled plovila na suhem, to pa je povezano z dodatnimi stroški.
Koterjeva ocenjuje, da je takšnih lastnikov iz Slovenije vsaj 200 ali 300. Nekateri izbrisa morda sploh še niso ugotovili ali pa se bodo s tem problemom prvič soočili ob letošnjem dopustu. Namesto, da bi uživali na morju, bodo lahko več dni porabili za urejanje birokratskih postopkov.
Več si lahko preberete tukaj.