Novice

Slovenija zaostaja pri razvoju digitalne ekonomije

Digitalna ekonomija se po svetu razvija z različno dinamiko. Nedavna raziskava revije Harvard Business Review razkriva, da je Slovenija med državami, kjer ta razvoj peša in se lahko celo ustavi.

Slovenija zaostaja pri razvoju digitalne ekonomije

Lansko leto je bilo v znamenju hiperrasti na področju elektronske trgovine, ki je bila po podatkih podjetja eMarketer najbolj propulzivna v Aziji, na Kitajskem in v Indiji, kjer je aktivnost v tej panogi narasla za 63,8 oz. 31,5 odstotka. Spremni trend digitalne ekonomije, ki so ga zaznali avtorji raziskave Digitalni planet: Priprava na vzpon e-potrošnika (Digital Planet: Readying for the rise of the e-consumer na univerzi Tufts, je nekako pričakovan. Skladno z aktivnostjo elektronskih trgovcev so rasle investicije v ta podjetja. Po podatkih raziskave je bilo namreč samo v tovrstna indijska podjetja v preteklih dveh letih investirano več kot 2,5 milijarde evrov. Tudi pohod na borzo največjega kitajskega e-trgovca, podjetja Alibaba, je bil odmeven in visoko vrednoten. A medtem ko je Azija v digitalnem trgovskem razcvetu, druge države stagnirajo.

Indeks digitalnega razvoja

Omenjena raziskava primerja uspeh 50 držav na področju digitalne ekonomije skozi lastno zasnovani indeks DEI (Digital Evolution Index, katerega vrednost izhaja iz vrednosti na štirih področjih:

- ponudba: dostop potrošnikov do ponudbe in transakcijska infrastruktura,
- povpraševanje: vedenje potrošnikov, njihova finančna veščost ter kako so ti vešči uporabe interneta in družabnih omrežij,
- inovacije: podjetniški, finančni in tehnološki ekosistem ter prisotnost start-up kulture/miselnosti,
- institucije: vladna učinkovitost in vloga v gospodarstvu, prisotnost zakonodaje, ki promovira razvoj digitalnega ekosistema.

Več o tem tukaj.